2012. december 7., péntek

Kakaós-kókuszos bögrés

Észrevettétek már, hogy a receptjeimben csak úgy hemzsegnek a kötőjelek? Na de mit tehetnék: ez a süti kókuszos is, kakaós is, és mindkettő íz elég domináns :)

A recept Kismazsi blogjáról származik, innen.

A héten már kétszer megsütöttem - azt hiszem, hogy ez mindent elmond. (Na de azért nem ám én ettem meg mindet: barátoknak is vittem belőle, barátom meg a munkatársainak). Ami miatt megtetszett ez a recept, az az, hogy nincs benne sem olaj, sem margarin, de még vaj sem! Ritka, nem igaz? Ennek ellenére finom, puha. És sokáig az is marad, már ha marad belőle!


Ez természetesen a kókusz miatt van, ami szinte csak zsír. De ez ''jó zsír''. Úgyhogy én ajánlom mindenkinek, próbáljátok ki!

Első alkalommal Dia-Wellness lisztkeverékkel csináltam, így csökkentett szénhidráttartalmú lett. Aztán második alkalommal zabpehelyliszttel készült - mert elfogyott a Diás liszt - de ezzel is nagyon finom lett. (talán kicsit töményebb) Szóval próbáljátok ki olyan liszttel, amivel gondoljátok, rossz nem lehet! :)

A zabpehelylisztes változat, zárójelben a pontos mennyiségek:
1 bögre liszt - (132 g zabpehelyliszt)
1 bögre tej - (2 dl Tesco 0,1%-os tej)
1 bögre xilit (116 g)
1 tojás
1 bögre Szerencsi kakaópor (50 g)
3/4 bögre kókuszreszelék (52 g)
1 csomag sütőpor

Minden hozzávalót keverjünk össze. 180 fokos sütőben tűpróbáig süssük. (Kb. 40 perc). Várjuk meg, amíg kihűl, különben nem fogjuk tudni szépen felszeletelni, és morzsálni fog!! Jó étvágyat :)

Én 30 kis kockára vágtam.
1 kocka:
Kalória: 41,74 kcal
Szénhidrát: 7,38 g
Zsír: 1,62 g
Fehérje: 1,43

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése