2011. szeptember 25., vasárnap

Pulzusmérő óra - első tapasztalatok


Már régóta szeretnék egy pulzusmérő karórát, erről írtam is már számos alkalommal. Hosszas utánaolvasgatás és mérlegelés után a Polar RS300X típust választottam. A termék nevében az RS a running series rövidítése, tehát a kifejezetten futáshoz tervezett órák sorába tartozik. Természetesen más tevékenységhez is kiváló, de bizonyos apróbb részletei a futóedzéseket teszik kényelmesebbé.

Több dolog miatt választottam ezt az órát:
  • középkategóriás, egy hobbi futónak / sportolónak kiváló
  • kiegészítő eszközök megvásárlásával fejleszthető a tudása (ez nem minden órára igaz). Ezt értsétek úgy, hogy kiegészítéssel képes távolságot is mérni! (elég pontosan!)
  • Kalóriafelhasználás mérése
  • 50 méterig vízálló! (a Polar oldalán azt is írják, hogy lehet vele úszni, ezt talán nem fogom kipróbálni :D)
  • zsírfelhasználás mérése
  • OwnZone funkció: az óra képes személyre szabott közepes intenzitású edzészónát meghatározni
  • 99 köridőt képes mérni
  • és a legjobb: ár-érték arányban kiváló!

Elég sok mindent tud, olvassatok utána, ha van kedvetek. Ez csak pár dolog, amit itt leírtam. Egyelőre még csak tanulgatom a használatát, annyira nem egyszerű, mint gondoltam :) Én elsősorban az OwnZone funkció és a kalória miatt vettem pulzusmérőt - ez a modell pedig azért is tetszett meg, mert jó árban volt, és lehet upgradelni bármikor, ha esetleg komolyabban foglalkoznék a dologgal.

Adnak hozzá egy jeladót és egy textil mellkaspántot is, ami mosógépben mosható, sőt, a polar oldalán azt írja, hogy a pontos mérés érdekében kb. 5 használat után ki KELL mosni mosógépben. 

Megemlíteném még, hogy itthon 35 000 Ft körül mozog az ára, ami szerintem egyszerűen nevetséges. Amikor az amazon.com-on megláttam, hogy 99.50 dollár az ára... Kicsit felháborodtam! Értem én, hogy a szállítás rengeteg pénzbe kerül, stb. Na de eleve Kínában gyártják az órát, úgyhogy az USA-ba is elég drága elszállítani.

Rossz hír, hogy az amazon nem szállítja a terméket külföldre, tehát csak ismerősön keresztül lehet megoldani a dolgot.  

Én tehát átszámítva kb. 20 000 forintért vettem az órát. Erre rájött még 2 ezer forint szállítás (az USA-n belül), aztán egy kedves ismerős ingyen elhozta nekem Magyarországra. A szállítási díjat is csak azért kellett kifizetnem, mert sürgetett az idő, egyébként, ha időben megrendelem, teljesen ingyen kiszállítják az USA-n belül...

Már alig vártam, hogy kipróbáljam, sajnos csak ma volt rá alkalmam, de még nem sokat tudok róla mondani, mert még ki kell tapasztalnom a dolgokat. 45 percet tekertem egyébként.

Majd írok még róla, ha érdekel titeket a téma :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése