2011. április 17., vasárnap

Néhány szó a prebiotikumokról és a probiotikumokról

Nem is tudom, hogy jutott eszembe tegnap a probiotikumokra rákeresni. Mindenesetre tavaly egy ideig ittam az Actimelt (de hogy milyen okból, arra már nem emlékszem :)), de elég hamar ráuntam. 

Na most, a prebiotikumok olyan tápanyagok, amelyeket az emésztőenzimek nem bontanak le, tehát változatlan formában jutnak el a vastagbélig, ahol a probiotikumokra hatnak. 

A probiotikumok pedig olyan baktériumok, amelyek jótékony hatással vannak a bélfórára. A prebiotikumok fokozzák a probiotikumok termelődését.

A probiotikumok pedig számos jó élettani hatással bírnak. Igaz, tegnap rátaláltam egy igen érdekes cikkre, amely azt feszegeti,  hogy vajon hosszútávon milyen hatással lehetnek a probiotikumok az emberi szervezetre. Vajon mennyire jó az, ha nagy mennyiségű baktériumot juttatunk bélflóránkba hosszú időn keresztül?

Nos, ki tudja, mi is az igazság. Szerintem rövid távon mindenképp hasznosak lehetnek, azonban ami engem végképp eltántorított a probiotikumos tejkészítményektől, az a cukor. 

A natúr Actimelben (tehát nem a gyümölcsösökben!) 100 gramm termékben 10,5 g szénhidrát van (amiből 10,5 g cukor!) Nos, szerintem ez minden, csak nem jó. Meg lehet inni, persze, nem lesz tőle semmi bajod, de teljesen indokolatlan szerintem, hogy egy ilyen termékbe ilyen sok cukrot rakjanak. Teljesen elveszíti az egész az értelmét, ha engem kérdeztek!

Természetesen ez nem mindenkinek elsődleges szempont, úgyhogy döntsetek saját belátásotok szerint :) Én egyelőre nem olvastam róla olyat, ami miatt feltétlenül szükségesnek érezném, hogy beiktassam az étrendembe.
Néhány cikk: 

(Megj.: a véleményem az Actimelre és az Activiára vonatkozik, mivel ezekről biztosan tudom, hogy kaphatók itthon, illetve sajnos ezekben tényleg sok a cukor, még a natúr verzióban is).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése