2011. április 16., szombat

L-karnitin

Ma reggel sajnos elhúzódott egy programom, ezért túl későn értem haza ahhoz, hogy spinningre menjek. Szerencsére elég közel van hozzánk a létesítmény, de még így sem tudtam volna elérni órára, úgyhogy úgy döntöttem, hogy ma Norbizni fogok. Általában este szoktam, leginkább 8 óra körül. 

Mindenesetre bent voltam a központban, és benéztem a dm-be, hogy keressek L-karnitint. Tudtam, hogy itt lehet kapni, és mivel már sok jót hallottam róla, de nem akartam rögtön egy nagyon drága termékkel kezdeni, úgy ítéltem meg, hogy kezdésnek ez is jó lesz.

Elég nehezen találtam meg, teljesen máshol volt, mint amire számítottam, de megvan :)

Mit is kell tudni tehát az L-karnitinról?

Teljesen természetes anyag, az emberi szervezet is termeli, egy aminosavszármazék. A májban, a vesében, és az agyban szintetizálódik, a jelentősége pedig leegyszerűsítve az, hogy a zsírsavakat a sejt energiaközpontjába, a mitokondriumba szállítja, hogy ott azok felhasználásra kerüljenek. Ezalatt azt kell érteni, hogy a zsírsavak energiává alakulnak. 

Azonban a dolog nem ilyen egyszerű. A szedésének csak akkor van értelme, ha sportolunk is, tehát azokon a napokon érdemes bevenni, amikor sportolni fogunk, de mindenképpen még edzés előtt fél-1 órával, mert így hatásosabb lesz.

Az L-karnitin megakadályozza a zsírok lerakódását, fokozza a zsírok energiává alakítását, ráadásul fokozza teljesítőképességünket!

Nagyon sok jó dolgot olvastam róla tehát, majd kiderül, hogy a gyakorlatban ez hogy fog nálam beválni. Sajnos a dm-s kapszulában kevés L-karnitin van (400 mg / kapszula), szerintem 2-t vagy 3-t fogok belőle bevenni egy alkalommal. Ahogy utánaolvastam, kb. 1000 mg bevitele lenne igazán jó. 

Amit még tudni érdemes róla, hogy fogyasztása teljesen veszélytelen, ugyanis a felesleg kiürül a szervezetből, illetve nagyobb mennyiségben halszagú leheletet okozhat. Ilyenkor egyszerűen csökkenteni kell a bevitelt.

Ami még fontos, hogy máj-, vese-, pajzsmirigy- és cukorbetegek kizárólag orvosi javaslatra használják!! Terhes és szoptató nők úgyszintén.

Hangsúlyoznám, hogy egyelőre csak kipróbálom, tehát beszedem ezt a 60 db-ot, aztán majd meglátjuk, majd beszámolok a tapasztalataimról :)

Cikkek: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése