2011. április 16., szombat

Norbi kickbox

Mint említettem, ma nem tudtam elmenni spinningre, úgyhogy a Norbi Fitness Kickbox 1. című dvd-t csináltam végig. A későbbiekben szánok majd egy teljes bejegyzést a Norbi Update módszerre, itt most csak annyit jegyeznék meg röviden, hogy nagyjából 6 évvel ezelőtt 15 kg-ot fogytam le a segítségével. (És mindezt önhibámból szedtem vissza, de erről is majd később!)

6 évvel ezelőtt még videokazettáról csináltam, rengetegszer. Komolyan, szerintem semmi mást nem csináltam meg ennyiszer. Igaz, hogy akkor még jóval korlátozottabbak voltak a lehetőségeim, mint most, tényleg nem sok választásom volt, ha aerobicozni szerettem volna. A fitneszterem nem igazán jöhetett szóba. 

De ez sosem jelentett problémát, mert nagyon lelkes és elszánt voltam, tornáztam minden áldott nap, és hát mi másra, mint különböző Norbi videókra.

Kb. 1 hónapja eszembe jutott, hogy milyen jó is volt Norbi kickbox videója, úgyhogy azóta ismét szem előtt van, ha esetleg épp kedvem lenne hozzá.

Szóval ma este megcsináltam, előtte pedig kb. 1 órával beszedtem 3 tabletta L-karnitint (az én tablettámban 400 mg L-karnitin van, úgyhogy ez nem volt sok).

Lehet, hogy csak maga a tudat, de mégis: határozottan állíthatom, hogy jobban bírtam az edzést. Ugyan valóban azt állítják az L-karnitinról, hogy fokozza az edzés közbeni erőnlétünket, de majd meglátjuk, hogy  hogyan alakul ez még a későbbiekben. Természetesen egyetlen alkalom után semmilyen messzemenő következtetést nem lehet levonni ezzel kapcsolatban.

Ugyan az edzés 1000 kalóriásnak mondja magát, de ezt nagyon erős túlzásnak tartom. A videó szuper, ugrálós, tehát felviszi a pulzust, és sokféle mozgáskombináció van benne, az egész testet megmozgatja. Szóval egy korrekt aerobic edzés, de mint olyan, 200-300 kalóriánal nem hinném, hogy többet éget. Persze ez attól is függ, hogy ki mennyire intenzíven csinálja, meg hány kiló az illető, stb. De akárhogy is nézem, szerintem még maximálisan sem haladja meg a 400-500 kalóriát (de ezt is túlzásnak érzem).

Ezzel kapcsolatban linkelek egy cikket, szerintem érdemes belenézni. Csak úgy viszonyítási alapként: a step aerobicra azt írja, hogy kb. 340 kcal-t éget el 30 perc alatt. 

A step aerobic a legkedvesebb aerobic fajta számomra, és nem egy ilyen órán részt vettem már, úgyhogy tapasztalatom szerint tényleg jól megmozgatja az embert, stb.

Ezzel persze nem azt mondom, hogy a videó nem jó, sőt. Nagyon jó, számomra rendkívül élvezetes, szerintem az egyik legjobb Norbis videó. Csak szerettem volna felhívni a figyelmeteket rá, hogy az 1000 kalória elégetésére tett ígéret cseppet túlzás :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése