2011. augusztus 12., péntek

Koffein nélkül laposabb a has!

Elég durva volt a vizsgaidőszakom, literszámra ittam a különféle (cukormentes) energiaitalokat és kólát. Mikor végeztem az utolsó vizsgámmal is, megfogadtam, hogy legalább szeptemberig nem iszom energiaitalt. Aztán úgy láttam jónak, hogy a kólát is kerülöm.

Tudjátok, az egy dolog, hogy ezekben az italokban nincs cukor. Rendben van, rövid távon nem hízol meg tőlük, ez tény. De vajon mekkora kárt okozhatnak benned? Sokan sokat írtak már erről, de talán mégiscsak az a legérdekesebb, ha valaki leírja a saját tapasztalatát.

Az utolsó vizsgám napján olyan voltam, mint egy zombi. Az előző hetekben alig aludtam, mivel sokat kellett tanulnom, és a kialvatlanságot koffeinnel próbáltam kompenzálni. Ettől csak rosszabb lett a helyzet, mert éjszaka nehezebben tudtam elaludni (na persze a stressz is rátett egy lapáttal), ráadásul heves szívdobogásom volt, és magasra emelkedett a pulzusom. 

Nyilván ezzel semmi újat nem mondtam, a koffein ugyanis az idegrendszerre hat, azt stimulálja. Ezen keresztül pedig sok mindenre kihat, vesére, gyomorra, szívre, stb. Fokozódik a vizeletkiválasztás, a szív frekvenciája nő, fokozódik a gyomorban a savtermelés. 

Ez persze csak néhány dolog. Nem feltétlenül rossz dolog a koffein, vannak pozitív hatásai - ugyan kinek ne lenne szüksége néha egy kis élénkítésre?

Azonban ehhez a szerhez is hozzá lehet szokni, jó hír viszont, hogy könnyen le is lehet róla szokni! Pár hét megvonás, és kész :)

De kalandozzunk másfelé! Tudtátok, hogy például a nikotin, alkohol ÉS a koffein is gyomorsavtúltengést okozhatnak? Ez számos kellemetlen tünettel jár. Például puffadást okoz.

Pár hete, amikor még ipari mennyiségben ittam koffeines italokat, készült rólam néhány kép az egyik szoknyámban. Akkor ugyanannyi kiló voltam, mint most. Természetesen centikben változhattam azóta, de annyit nem, amennyire nekem feltűnő a változás.

Nem hagytam el olyan régen a koffeint, de egyik nap, ahogy felvettem a szoknyámat, észrevettem, hogy teljesen másképp néz ki a pocim :) Sokkal laposabb lett, szemmel látható a változás.

Érdekes, ugye? Egyébként teljesen nem szeretném elhagyni a koffeint (és sajnos valószínű vizsgaidőszakban ismét rá leszek szorulva...), mert azt már régen eldöntöttem, hogy semmit sem szeretnék feladni teljesen. Ha úgy alakul, és megkínálnak egy pohár kólával, és tudom, hogy jól esne, nem fogok nemet mondani.

Jó érzés tudni azonban, hogy nem vagyok tőle ''eltiltva'', éppen ezért már nem is igen érzek kísértést. Annyira elkerülöm, amennyire csak tudom. :)

Szerk.: ugye tudjátok, hogy a teában és a csokiban is van koffein? Jó tudni :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése