2011. május 15., vasárnap

Csudajó hétvége

Sziasztok! Tegnapi hallgatásom oka, hogy Budapestre utaztunk Ákos koncertre. Fantasztikus élmény volt, egy szempillantás alatt elrepült a 2 óra.

Ebből kifolyólag tegnap nem volt időm mozogni, viszont jó 40 percet sétáltunk csomagokkal, szóval azért teljesen passzív nem voltam tegnap sem :) Amire viszont igazán büszke vagyok, hogy ugyanúgy odafigyeltem az étkezésemre, sőt, bőven alulmaradtam kalóriákban, amiért a MFP le is ''szidott''. 

Ezzel el is érkeztünk az egyik problémámhoz. Tegnap másodjára írta ki a program, hogy túl kevés kalóriát vittem be. Tudnotok kell, hogy igen vitatott, mikor kapcsol a szervezet éhezési üzemmódba, egyáltalán milyen személyeknél jöhet ez szóba, stb. Sok helyen azt hangoztatják, hogy súlytöbblettel rendelkező embereknél ez nem fordulhat elő mivel (leegyszerűsítve) az éhezési üzemmód akkor indul be, amikor a zsírraktárak teljesen elapadtak, és ezt a szervezet érzékeli. 

Ugyanakkor más helyeken meg ennek az ellenkezőjét állítják, éspedig azt, hogy túlsúlyos embereknél is komoly probléma lehet ez, sőt, rendkívüli módon megnehezíti a fogyást (már ha nem akadályozza meg teljesen). 
Tehát ez ismételten egy olyan téma, amelyet illetően nincs kielégítő magyarázat. Nyugodtan olvassatok utána, és mindenki döntsön saját belátása szerint.

Sajnos én tudom magamról, hogy hajlamos vagyok kevesebbet enni, mint amennyi még egészséges, úgyhogy számomra nem kérdés, mit kell tennem. Bármennyire is nehéz néha, vagy csábító, nem szabad az előírtnál kevesebbet ennem. Lehetséges, persze, hogy így tovább fog tartani az álomsúly elérése, de nem ez a lényeg. Az a lényeg, hogy ez egy életmódváltás, és a legfontosabb célja, hogy egészséges legyek, és jól érezzem magam.  

Más vizekre evezve: ma 30 percet tekertem (320 kalória), nagyon jó volt. Mára ennyit terveztem, semmiképpen sem akartam többet, úgyhogy elégedett vagyok. ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése